Atlas mraků aneb jak sem to pochopil já

Posted: 09/12/2012 in Kino

Tak včera jsem měl konečně tu čest shlédnout naprostou lahůdku jménem Atlas mraků od režisérů Toma Tykwera (to je ten týpek co natočil Lola běží o život) a bývalých bratrů (ano opravdu bývalých jeden z nich je nyní totiž žena) Wachovských (ti co stojí za Matrixem). A jaké z toho mám pocity? Jedním slovem to byla nádhera. Tři hodiny utekly jako voda a já jen seděl s otevřenou pusou válící se po podlaze a mozkovnou zapnutou na plné obrátky. Masky herců byly tak dobře udělaný, že sem danou postavu občas ani nepoznal(vyplatí se počkat do titulků kdy jsou ukázány všechny role daného herce) ale to není všechno hlavním trhákem je střídání šesti příběhů a to občas tak rychle, že jedno zkouknutí opravdu na pochopení nestačí. I přesto mám jistou teorii jak to vlastně mohlo být. Další část je tudíž spoilerová a proto pozor nečtěte to pokud jste film ještě neviděli a nebo naopak čtěte pokud na něj nechcete koukat. Podotýkám že se jedná jen o můj výklad tudíž se můžu na 150% mýlit ale i nemusím :D.

Na začátku filmu se objeví stařešina Hanks s jizvou přes oko a vypráví příběh. Těch příběhů je vlastně 6 jenže to ještě nevíme jsme na začátku cesty. Příběhy mají všechny stejný rámec ale odehrávají se v jiných časech. Překvapivě každý příběh byť drobátko nafouklejší by sám o sobě fungoval jako příjemný celovečerní film ale zpět. Máme tu příběh právníka plavícího se po moři, novinářku odhalující spiknutí, skladatele píšící svou životní symfonii, nakladatele ukrývajícího se před věřiteli, jídlonošku vyslýchanou před smrtí a hlavně Zachryho žijícího v post apo světě jenž je vlastně náš vypravěč zestárlí Hanks a vypráví podle mě všechny tyto příběhy dětem před spaním. Některé příběhy jsou podle mne naprosto fiktivní a jiné zase pravdivé. Jak už to tak bývá každý vypravěč občas sklouzne od pravdy k fikci a proto si myslím, že plavba po moři a nakladatelovo trápení byli jen fikce doplňující hlavní linku, která je vlastně o minulosti předků.

Snad to má hlavu a patu lepší je film vidět a vytvořit si vlastní teorii určitě doporučuju všem, každý si najde svoje.

 

PS: Hudba je taky dokonalá.

Zanechat Odpověď

